جریان سیال ذهن یکی از مهمترین تکنیکهای داستاننویسی ادبیات مدرن است. پس از جنگهای جهانی اول وبویژه جنگ جهانی دوم و با توجه به نظریههای فلسفی و پیشرفت در عرصه تکنولوژیک، نویسندگان داستانها و رمانهایشان را به شیوهای متفاوت نوشتند. رمان نو و جریان سیال ذهن از این دسته به شمار میروند. مارسل پروست، دوروتی میلر ریچاردسون و. آغازگر این به شیوه داستاننویسی بودند. ساختار آثاری که به شیوه جریان سیال ذهن به نگارش در آمدهاند، کاملاً با آثار کلاسیک متفاوت است. طرح داستانی، شخصیتپردازی، روابط زمانی و مکانی و به طور کلی شیوه روایتگری به صورتی است که تفاوت بسیارزیادی با سبک کلاسیک وسبک های دیگرسینمایی دارد مثل سبک های اکسپرسیونیسم ،رئالیسم ، نئورئالیسم و.؛ تکنیک سیال ذهن ددر عصرحا ضردارای ساختار و شکلی منحصر به خود است. سینما که از بدو تولد رابطهای ناگسستنی با ادبیات داشته، از این شیوه داستاننویسی نیز الهام گرفتهاست. بسیاری از سینماگران تلاش کردند فیلمهایی با ساختار جریان سیال ذهن بسازند، ولی به دلیل تفاوتی که در ذات سینما و ادبیات ـ بهویژه جریان سیال ذهن ـ وجود دارد.
ادامه دارد
دراهمیت وضرورت تحقیق
تکنیک های سیال ذهن درسینما وادبیات ۱
شروع .میان.پایان .بن بست هادرفیلمنامه(داستان ویارمان)
بررسی. داستانک های سریال بچه مهندس3
داستانک فرعی 2
سیال ,ذهن ,جریان ,شیوه ,ادبیات ,داستاننویسی ,سیال ذهن ,جریان سیال ,شیوه داستاننویسی ,از این ,به شیوه
درباره این سایت